الصفحة الرئيسية
عن الكلية
نبذة عن الكلية
العميد
الهيكل التنظيمي التفاعلي
الجوائز والاعتمادات
الخطة الاستراتيجية "ابتسامة"
إدارة الكلية
الوكالات
وكاله الكلية للشؤون التعليمية
وكالة الكلية شطر الطالبات
وكالة الكلية للدراسات العليا والبحث العلمي
وكاله الكلية المدير لمستشفى الأسنان الجامعي
وكالة الكلية للتطوير
اللجان التابعة لعمادة الكلية
الأقسام العلمية
قسم علوم الفم التشخيصية
قسم طب و جراحة اللثه
قسم أحياء الفم
قسم استعاضة الفم والوجه والفكين
قسم جراحة الفم والوجه والفكين
قسم علاج الجذور ولب الأسنان
قسم إصحاح الأسنان
قسم تقويم الأسنان
قسم طب أسنان الأطفال
قسم الصحة العامة للأسنان
إدارة الكلية
الغايات و الأهداف
التعليم
برامج بكالوريوس
برنامج الامتياز
الدراسات العليا
برامج البورد السعودي
المرافق التعليمية
البحث العلمي
مستشفى الأسنان الجامعي
خدمة المجتمع
بيت الخبرة
الملفات
اتصل بنا
دليل المنسوبين
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
كلية طب الأسنان
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
Predoctoral dental implant education at King Abdulaziz University
Predoctoral dental implant education at King Abdulaziz University
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
Objective: In June 2008, a survey of freshly graduated dental students of King Abdulaziz University Jeddah was conducted to evaluate the extent of their exposure to oral implantology and their knowledge of some basic principles of dental implant treatment. Materials and methods: Multiple-choice questionnaires were given to the fresh graduate dental students of King Abdulaziz University Jeddah to answer. Sixty-six students responded out of 86, yielding a response rate of 76.7%. Results: Majority of the students (78.8%) thought that they did not have enough lectures about dental implants and all of them thought that they did not have enough training in dental implant. Most of the students were not familiar with different dental implant systems (61.1%), designs (60.6%) or sizes (74.2%). Majority of the students were lacking the knowledge about basic principles of dental implant treatment. At King Abdulaziz University, Faculty of Dentistry, implant dentistry is taught to the students in the form of implant-related lectures incorporated into their periodontic, oral surgery and prosthodontic courses with one or two lectures given on dental implant in each course. Conclusion: There is an urgent need to develop a well-structured implant course that includes didactic, laboratory, preclinical and clinical components at the undergraduate curriculum of King Abdulaziz University Faculty of Dentistry.
ردمد
:
0
اسم الدورية
:
The Saudi Dental Journal
المجلد
:
21
العدد
:
1
سنة النشر
:
2009 هـ
2009 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Monday, February 15, 2010
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
هند الجهني
Aljohani, Hind
باحث رئيسي
ماجستير
علي الغامي
AlGhamdi, Ali
باحث مشارك
دكتوراه
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
25438.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث